Público
Público

Mobilitat La investigació de TMB exculpa el conductor acusat de no deixar baixar dues noies

Segons l'empresa tots els paràmetres tècnics demostren que el conductor va obrir la porta en la primera parada que se li va sol·licitar, el que desmenteix el relat fet a Twitter per la mare de les dues noies, de 18 i 12 anys. La CGT, el sindicat majoritari de TMB, demana la dimissió de la presidenta de la companyia, Laia Bonet, pel tracte patit pel conductor

Un bus aturat a la plaça Universitat amb usuaris a la parada.
Un bus aturat a la plaça Universitat amb usuaris a la parada. Blanca Blay / ACN

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha conclòs que el conductor de l'autobús H16 investigat per suposadament no obrir les portes a dues adolescents dijous de la setmana passada va actuar correctament. Segons la investigació interna, els paràmetres tècnics indiquen que va obrir la porta en la primera parada que se li va sol·licitar. Així, TMB tanca la investigació per la denúncia d'una dona segons la qual el conductor s'havia negat a deixar baixar les seves filles, de 12 i 18 anys.

Segons el relat que va fer la dona a Twitter, en prémer el botó abans d'arribar a la parada de casa seva, el conductor no va obrir les portes i tampoc a la parada següent. Ho va fer, segons elles, quan la de 18 anys va dir en veu alta que trucaria a la família. Després de la conclusió de la investigació, els sindicats han demanat responsabilitats polítics i han defensat el conductor, que asseguren que ha estat víctima d'un "linxament".

La CGT, el sindicat majoritari a la companyia, ha reclamat la dimissió "immediata" de la presidenta de TMB, Laia Bonet, pels seus "missatges inquisidors" sobre el cas. La UGT ha demanat "depurar responsabilitats jurídicament" a aquells que hagin participat en l'”escarni mediàtic” patit pel conductor.

Segons la investigació, a les 19.35 hores del dia 23 l’autobús es va aturar i obrir les portes a la parada Pg. Taulat-Provençals. A continuació va passar de llarg de les parades Pg. Taulat-Diagonal Mar i Pg.Taulat-Pl. Llevant, perquè no hi havia registrada cap sol·licitud de parada. Quan l’autobús ja es dirigia a la següent parada es va produir la petició per baixar. El registre marca aquesta acció a les 19.38 hores. Un minut després l’autobús s’aturava a la següent parada, Sant Ramon de Penyafort-Ronda Litoral, on va obrir les portes. A continuació el vehicle, ja sense passatge, va avançar fins a l’última parada del trajecte, al carrer d’Eduard Maristany.

És una norma general de seguretat que els autobusos no poden aturar-se i obrir les portes fora de les parades establertes. Els serveis tècnics de Bus també han fet proves per verificar que el sistema de sol·licitud de parada d’aquest bus funciona correctament, han comprovat l’avís acústic i visual, tant a la pantalla de client, com la il·luminació del panell de parada i l’avís en el lloc del conductor. Les dades obtingudes del sistema de posicionament i els registres del vehicle concorden amb l’explicació donada pel conductor en les diverses entrevistes mantingudes amb els responsables de la línia i de la cotxera. El resultat de la investigació s’ha comunicat a la mare de les dues usuàries, que va presentar una reclamació a través de l’Ajuntament de Barcelona.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?