La tornada al Camp Nou: aquestes són les novetats del pla del Barça i l'Ajuntament de Barcelona
Es preveu que dues terceres parts dels assistents hi vagin a peu o en transport públic. L’accés del vehicle privat a dos carrers de les Corts estarà restringit a només veïns per evitar que es col·lapsin
Públic
Barcelona-
L’Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona han presentat aquest divendres el Pla de Mobilitat Sostenible de cara a la tornada parcial de l’activitat esportiva al Camp Nou. Segons han detallat, han treballat conjuntament amb el veïnat per millorar la mobilitat, amb l’objectiu d’endreçar els diferents modes de transport. Els objectius són agilitzar l'entrada i sortida de l'estadi, prioritzant una mobilitat sostenible, facilitar l’accés als habitatges i preservar els itineraris i l’espai per a vianants.
Entre les novetats de la tornada parcial del Barça a l’Spotify Camp Nou preveu que dues terceres parts dels assistents hi vagin a peu o en transport públic i la resta ho facin en vehicle privat. I és que el pla contempla campanyes i mesures per potenciar l’ús del transport públic un cop es deixi Montjuïc. Tanmateix, sostenen que s’assegurarà l’accés de veïnat fins a casa seva els dies de partit en qualsevol mode de transport, alhora que es restringirà l’accés de vehicles privats en l’àmbit dels carrers més afectats pel trànsit en dia de partit.
En concret, d'acord amb les previsions, el 36,5% dels assistents als partits es desplaçaran al Camp Nou a peu, un terç en vehicle privat (el 25,9% en cotxe i el 6% en moto) i la major part de la resta en transport públic (el 17,1% en metro, el 4,7% en bus i el 2,3% en tram). Un 2% ho farà en taxi i un 5,1% en autocar. La tornada del Barça es realitzarà de manera esglaonada: primer tindrà aproximadament el 60% de la capacitat prevista, unes 65.000 persones.
Alguns dels canvis que s’implementaran aprofitant el retorn al Camp Nou -encara sense data concreta- són reivindicacions "històriques" dels veïns. Així ho ha dit el regidor de les Corts, David Escudé, que ha detallat que l’accés del vehicle privat a dos carrers de les Corts (Mejía Lequerica i Felipe de Paz) estarà restringit a només veïns per evitar que es col·lapsin. L’accés a aquests dos carrers es controlarà mitjançant càmeres de lectura de matrícula.
D’altra banda, gran part dels dies de partit, el trànsit de l’àmbit del voltant del carrer de Felipe de Paz quedava bloquejat a causa dels vehicles que buscaven aparcament. Per evitar-ho, s’establiran quatre punts de control de trànsit permanents amb càmeres, per permetre l’accés de residents.
Menys motos en vorera i més ús del transport públic
Entre altres mesures, s’informarà dels busos més convenients segons la zona de l’estadi on vagi l’aficionat, hi haurà una campanya informativa per promoure l’ús del transport públic, s’ha fet un esforç per part de l’Ajuntament per situar més estacions de Bicing als entorns del camp i s’alliberaran voreres oferint més places d’aparcament de moto a la zona del campus sud. En total, hi haurà 3.120 aparcaments de moto entre els propis i els dels entorns del Camp Nou, mentre es redueixen les places d’aparcament per a cotxes.
En l’àmbit d’influència de l’Espai Barça, en un radi de 1,5 km de distància del camp, hi ha una capacitat de 8.000 turismes en aparcaments soterrats i de 1.500 places a la via pública. Pel que fa a les motos, a l’àmbit de la Zona Universitària del Campus Sud, hi haurà una capacitat d’unes 3.000 places d’aparcament. D’aquestes, cal destacar que a les 1.000 places de motos permanent en aquest àmbit, els dies de partit se n’afegiran més de 2.000.
Pel que fa al transport públic, s’optimitzarà l’oferta existent, comptant amb tres línies de metro (L3, L5 i L9S/L10S), tres de tramvia (T1, T2 i T3), i amb 10 línies d’autobusos urbans i interurbans (7, 33, 67, 54, H6, H8, V1, V3, V5, D20 i el 113 i 175 -en dies feiners-). D’altra banda, s’han establert alguns itineraris d’entrada i sortida al Camp. A més, es fixarà un punt de parada de taxis a Menéndez Pelayo i es restringirà l’accés al vehicle privat a dos carrers del barri que es col·lapsaven sovint els dies de partit.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..