L'N-420 entre Tarragona i Córdoba és la carretera més perillosa de l'Estat, segons el RACC
El tram amb més probabilitat d'accident greu o mortal es troba a l'N-260, a Girona. L'informe apunta que l'11% dels quilòmetres de la xarxa presenten risc "elevat" o "molt elevat"

Públic
Barcelona-
L'N-420 entre Tarragona i Córdoba és la via de la Xarxa de Carreteres de l'Estat més perillosa. Ho apunta la 21a edició de l'estudi iRAP del RACC i que correspon al trienni 2021-2023. Els resultats han mostrat que l'11% dels quilòmetres de la xarxa presenten un risc "elevat" o "molt elevat" de patir un accident greu o mortal. Alhora, hi ha tretze vies que concentren el 52% del total de quilòmetres de risc.
Castella i Lleó és la comunitat que registra una quantitat més gran de quilòmetres de la xarxa que discorre pel seu territori amb risc "elevat" o "molt elevat", amb 751 quilòmetres. La segueix Aragó, amb 490; Castella la Manxa, amb 370; Andalusia, amb 242; i Catalunya amb 235. La carretera N-420 (de Tarragona a Còrdova) que encapçala el rànquing està seguida per l'N-630 (Ruta de la Plata) i per l'N-260 (Eix Pirinenc).
Per trams, el que acumula més probabilitat per a un conductor de patir un accident greu o mortal es troba a l'N-260 a Girona. Es dona la circumstància que tots aquests trams corresponen a carreteres convencionals, de calçada única i amb un carril per sentit de circulació. En aquest llistat també hi ha l'N-340 a Tarragona, concretament el tram en què finalitza la concessió, a Mont-roig del Camp.
L'informe identifica els trams de carretera amb més risc d'accidentalitat greu o mortal en funció de la quantitat de vehicles que hi circulen, així com els trams amb més concentració d'accidents. En total s'han analitzat 3.526 trams d'aquestes vies de titularitat del Ministeri de Foment, que representen 25.743 quilòmetres. Suposen el 16% de longitud de carreteres espanyoles i canalitzen el 53% del trànsit total.
L'informe del RACC
Per elaborar el treball s'han tingut en compte un total de 3.510 accidents amb resultat de víctimes mortals o ferits greus. Un total de 1.133 van ser accidents mortals amb un saldo de 1.257 persones mortes i 2.377 van ser accidents greus un saldo de 3.137 persones ferides de gravetat. A més, a l'edició d'enguany s'ha revisat la tramificació (s'ha passat de 1.395 a 3.526 trams), per la qual cosa els resultats no són directament comparables amb els previs.
L'estudi ha apuntat que un cop recuperada la mobilitat després de la pandèmia, l'accidentalitat greu ha anat disminuint suaument, cosa que ha facilitat la disminució progressiva del risc. Amb tot, la sinistralitat severa ha recuperat els nivells prepandèmics, d'una manera més acusada a les carreteres convencionals que a les vies d'alta capacitat.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.