Recuperen el projecte de prolongació de l'L2 del metro, per arribar a Montjuïc, la Marina i el Parc Logístic
És fruit d'un acord entre el Govern i l'Ajuntament de Barcelona, anunciat aquest dilluns per la consellera Paneque i l'alcalde Collboni. El projecte està aturat des del 2009,tindria un cost de 1.000 milions -el doble que s'havia calculat fa gairebé dues d
ACN
Barcelona-
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, han pactat "desencallar" el perllongament de la Línia 2 des de Sant Antoni fins al Parc Logístic, al Port, un projecte que permetria portar el metro a Montjuïc i millorar la connexió amb l'aeroport del Prat.
El projecte s'havia desat un calaix el 2009 i ara mateix l'ampliació de la L2 té un pressupost de 1.000 milions. Ara mateix, la L2 s'acaba a l'estació de Paral·lel, i si es porta a terme el perllongament arribarà a Montjuïc, els dos barris de la Marina -del Port i del Prat Vermell-i el Parc Logístic i connectar més directament el centre de la ciutat amb la Fira de Barcelona i l'aeroport.
En una trobada celebrada aquest dilluns, les dues administracions s'han compromès a actualitzar el projecte informatiu i l'estudi d'impacte ambiental, previ a la licitació de les obres. Ni l'Executiu ni el consistori han detallat quan començaran els treballs però han indicat que aquesta etapa prèvia que engeguen ara té un termini màxim de 24 mesos. L'ampliació té un pressupost de 1.000 milions, el doble del que s'havia calculat en els últims estudis, el 2009.
El projecte es va dissenyar a principis del 90, en el marc de la Barcelona olímpica però no es va arribar a executar. Segons ha detallat la consellera de Territori, seran sis quilòmetres de nova línia amb el mateix disseny de traçat que estava previst el 2006, l'últim cop que es va revisar el perllongament per part del Govern. La tuneladora excavarà 5,4 quilòmetres començant per l'estació de Parc Logístic fins a Poble-sec. Les obres dels 0,6 quilòmetres que queden de traçat, entre Poble-sec i Sant Antoni, consistiran en un túnel entre pantalles.
Collboni ha defensat que el metro "ha d'arribar més lluny" i connectar millor determinats espais i barris de la ciutat com ara la muntanya de Montjuic, la Fira de Barcelona o el barri de la Marina. "Necessitem que la ciutadania pugui arribar en metro als espectacles de l'Estadi Olímpic, al Palau Sant Jordi o al MNAC. També ens cal una millor connexió amb el barri de la Marina i amb l'aeroport i el centre de la ciutat", ha dit l'alcalde.
Noves estacions d'autobusos
A més, Paneque i Collboni han acordat tirar endavant un grup de treball per planificar noves estacions d'autobusos de cara el 2028, quan expiren les concessions a les operadores de trajectes interurbans que licita la Generalitat. De moment, les administracions no han informat de quantes noves estacions es necessitarien, però sí que han afirmat que les actuals de Sants, estació del Nord i la Fabra i Puig "no seran suficients" i han reiterat la necessitat "d'endreçar" tota la xarxa, segons ha detallat Collboni.
L'alcalde ha insistit que "fins ara no s'havia treballat una proposta que permeti als viatgers que arribin al conjunt de la ciutat un sistema conjunt d'intercanvis intermodals en condicions", fet que "genera problemes en alguns punts per viatgers i pels veïns". Han posat com a exemple d'aquestes friccions les parades d'autobusos a l'avinguda Meridiana al costat del metro de la Sagrera.
L'anunci de perllongament de l'L2 i del nou grup de treball per planificar noves estacions d'autobusos arriba pocs dies després de la comissió mixta entre la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, en la qual es va anunciar que el Govern ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de part de la connexió entre la parada de la línia groga La Pau amb la Sagrera.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..