Rècord històric als teatres de Barcelona el 2024: tres milions d'espectadors i prop de 93 milions recaptats
Registren una ocupació mitjana del 64%, un 6% més que l’any anterior. Entre els espectacles més vistos hi figuren 'Mar i Cel', 'Escape room 2' i l'últim xou del Mago Pop
Públic
Barcelona-
Els teatres de Barcelona van batre el 2024 el rècord absolut d’espectadors, ocupació i recaptació i situen l'any com el millor de la història, superant la marca registrada el 2023. Les sales de la capital catalana van rebre 3.118.673 espectadors, 269.679 persones més, que suposen un increment del 9,47%.
Els equipaments barcelonins van registrar una ocupació del 64,07%, cosa que suposa un 6% més que l’any anterior, i van recaptar 92.794.694 euros, més de 6,6 milions d'euros més que el 2023, un augment del 7,74%. Entre els espectacles més vistos hi figuren Mar i Cel, Escape room 2 i l'últim xou del Mago Pop.
Les xifres consoliden el 2024 com el millor any teatral de tots els registres, segons dades recollides per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA). Segons detallen en un comunicat, també han fet rècord les sales de menys de 200 espectadors, que han aconseguit els millors registres en els mateixos indicadors que les sales grans.
"Iniciem l’any 2025 doncs amb molt bones perspectives de públic, de projectes i d’èxits per al sector, amb l’objectiu de consolidar la xifra dels 3 milions d’espectadors", sostenen des de l'agrupació teatral. ADETCA també fa una "crida constant" als espectadors per tal que continuïn escollint el teatre com a una de les principals experiències en directe.
L'auge dels teatres barcelonins
El 2023, el nombre d'espectadors va ser de 2.848.994 persones de públic, mentre la xifra de recaptació es va situar en els 86.131.526 euros. Aleshores, aquesta darrera ja va suposar un augment del 7,74%. L'índex d'ocupació es va fixar el 2023 en el 60,45%, el que suposa un augment de 3,62 punts respecte de la dada de l'any passat.
Segons ADETCA, les dades demostren que amb millors pressupostos i normatives adequades a l’activitat artística, el sector "pot arriscar més i incrementar de manera quantitativa i qualitativa l’esforç de producció i experimentar més i millor". La campanya Cap Butaca Buida i la de Nadal han estat especialment importants per assolir aquestes dades.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..