El Netflix català: la plataforma de continguts audiovisuals de la CCMA estarà en marxa l'any vinent
El projecte suposarà una inversió de 30 milions aquest 2023 i busca obrir-se a la resta d'operadors del sector: la plataforma serà gratuïta i s'adreçarà especialment als joves i als infants
ACN / Públic
Barcelona-
La plataforma digital de continguts en català que pretén seguir una fórmula similar a la de Netflix serà una realitat en ple funcionament l'any 2024. La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat avui dimecres un projecte que es desplegarà en dues fases i suposarà una inversió de 30 milions d'euros per al 2023.
El pal de paller serà unir els continguts audiovisuals en llengua catalana adreçats al públic general sota un mateix paraigües, amb especial interès per als joves i infants. I també esdevenir un motor actiu de valor per al sector audiovisual congregant alhora apostes de la resta d'operadors.
Aquesta OTT (plataformes audiovisuals en línia paral·leles als operadors tradicionals) es concep com una plataforma de continguts de qualitat en català d'accés universal i gratuïta. A més, s'espera que sigui capaç de competir amb les grans plataformes i garantir l'accés de la ciutadania a continguts en català en l'entorn digital, segons defensa el Govern.
Serà una nova plataforma "de país, transmèdia i interactiva", que oferirà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d'altres. Farà especial atenció als continguts infantils i per a joves, amb propostes educatives i pedagògiques.
La CCMA ha rebut formalment l'encàrrec del govern d'impulsar en el marc del nou Pla Estratègic la nova OTT de continguts en català. Ha estat un any després de la presa de possessió del nou consell de govern de l'ens audiovisual català.
L'acte ha comptat amb la participació de dues de les conselleres de l'executiu, la de Presidència, Laura Vilagrà; i la de Cultura, Natàlia Garriga. També ha intervingut la presidenta de la CCMA, Rosa Romà.
Dues fases
El projecte es planteja en dues fases. La primera, prevista per al setembre d'aquest any, amb la presentació de la plataforma de la CCMA. L'usuari es podrà registrar i s'oferiran els continguts propis.
La segona fase es desplegarà el segon trimestre de l'any que ve, amb la posada en marxa de l'OTT oberta a tercers. Aquesta fase ampliarà el catàleg de serveis i de continguts i inclourà equipaments i personalització d'usuaris.
La plataforma que permetrà veure continguts a tot arreu i per a tothom, amb l'objectiu final de contribuir a la cohesió de la ciutadania al voltant de contingut de qualitat i en català en el món digital. "Una plataforma per connectar per arribar a tothom", segons ha dit Romà.
"Estendre la mà" a altres operadors
Per al conseller de la CCMA Lluís Garriga, l'OTT vol ser la "peça clau" del nou model de distribució dels continguts de la CCMA. Aquesta obligarà l'ens a definir "nous models de producció i organització", definint una "nova relació" amb el sector audiovisual.
La consellera Àngels Ponsa sosté que l'objectiu és que la Corporació continuï sent un element "central" de l'ecosistema audiovisual i un motor de la indústria. "Volem estendre la mà a la resta d'operadors i creadors de contingut audiovisual per caminar plegats en un entorn digital que és universal. Amb el català o busquem sinergies o ho tindrem tots molt complicat", ha conclòs.
Al seu torn, la consellera Garriga ha remarcat que l'encàrrec representa un projecte "molt potent" per fomentar l'ús del català. "Perquè el contingut audiovisual sota demanda ha vingut per quedar-se, i que la Corporació posi a l'abast de tothom continguts de qualitat i en català és molt important per la llengua i per la cultura catalanes", ha reivindicat.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..