Público
Público

Més de 1.500 persones fan una cadena humana per reclamar la connexió en metro de les Trinitats a Barcelona

Els membres de la iniciativa 'La Trinitat per la mateixa via' diuen que és "inversemblant" que per anar d'una banda a l'altra del districte hagin de fer transbord a la plaça de Catalunya

Imatge aèria de la cadena humana per reclamar la connexió de les Trinitats a Barcelona.
Imatge aèria de la cadena humana per reclamar la connexió de les Trinitats a Barcelona. Jordi Bataller / ACN

Més de 1.500 persones han format aquest dissabte una cadena humana per reclamar la connexió en metro de les Trinitats a Barcelona. La seva demanda és ampliar la línia L3 de Trinitat Nova fins a Trinitat Vella (L1) amb un túnel que no arribaria als 900 metres de longitud. Un dels membres de la iniciativa La Trinitat per la mateixa via, Paco Flórez, ha assegurat a l'ACN que "es tracta d'un projecte necessari, justificat i que ja està previst al Pla d'Infraestructures".

En aquesta línia, Flórez ha apuntat que "no té sentit que per anar d'una banda a l'altra del districte" hagin de "fer transbord a la plaça de Catalunya" i que "la bona connectivitat existent a la banda Llobregat no existeix a la banda Besòs". Segons ha explicat, a la Trinitat "hi acaben tres línies de metro sense continuïtat" i que la connexió és "molt necessària i rendible", ja que "diversos estudis calculen que tindria entre 9.000 i 10.000 usuaris diaris".

Per la seva banda, el president de la FAVB, Camilo Ramos, ha asseverat a l'ACN que aquest "és el primer acte d'un seguit de protestes per denunciar" el que consideren una "injustícia espacial", és a dir, "que hi hagi barris amb rendes mitjanes i baixes que tinguin pitjor comunicació que els barris més cèntrics i benestants". 

I afegeix: "S'està impulsant l'acabament de l'L9 o la línia d'FGC de Gràcia a plaça Espanya, però la connexió entre les dues Trinitats o de Nou Barris amb Sant Andreu i Santa Coloma es va deixant de banda des del 2008. No s'ha fet absolutament res".

Carles Garcia, de l'Associació Promoció del Transport Públic (PTP), ha apuntat que hi ha "moltes persones que per motius personals o laborals s'han de desplaçar de Santa Coloma a Nou Barris i Vall d'Hebron" i que, actualment, "això és difícil i necessita de molt de temps en transport públic".

Segons Garcia, "amb les Rondes tan a prop, molts opten per comprar una moto o un cotxe per fer el desplaçament i reduir el temps de viatge", però "amb la connexió entre les Trinitats, el metro seria una bona alternativa per a tota aquesta població".

Una protesta multitudinària

La cadena humana d'aquest dissabte al migdia ha estat multitudinària, festiva i reivindicativa, amb la participació de diferents entitats culturals i esportives dels barris de Trinitat Nova i Trinitat Vella, a banda de d'entitats veïnals de barris contigus com Roquetes, Sant Andreu, la Prosperitat i de ciutats de l'àrea metropolitana com Badalona, Santa Coloma i Montcada.

Així mateix, la cadena s'ha dividit en quatre trams des de l'estació de metro de la Trinitat Nova fins a la de Trinitat Vella, amb moments àlgids com la lectura del manifest, un enregistrament de la performance a través d'una càmera instal·lada en una bicicleta i l'encesa d'una bengala per anar recollint tots els participants entre les dues estacions de metro.

¿Te ha resultado interesante esta noticia?