Público
Público

Mediapro obrirà centres de producció virtual a Barcelona, Nova York, Miami i Madrid entre 2023 i 2024

La innovació es posarà en marxa a la capital catalana a finals d'any: permet combinar entorns reals amb digitals, segons han detallat els responsables en el marc de la fira Integrated Systems Europe (ISE) de Barcelona

Un dels platós de producció virtual desenvoluparts per Mediapro
Un dels platós de producció virtual desenvoluparts per Mediapro. Mediapro / ACN

El Grup Mediapro obrirà centres de producció virtual a Barcelona, Nova York, Miami i Madrid entre 2023 i 2024. La companyia invertirà 3,5 milions d'euros en el centre català, que comptarà amb un plató de 500 metres quadrats i amb 235 metres quadrats de pantalles LED.

Segons han detallat en el marc de la fira Integrated Systems Europe (ISE) de Barcelona, la instal·lació a la capital catalana es posarà en marxa a finals de 2023. El segon centre de producció virtual s'ubicarà a Nova York: serà una realitat el tercer trimestre de l'any i comptarà amb 1.500 metres quadrats d'instal·lacions. I el 2024 s'engegaran els centres de Miami i Madrid.

L'empresa catalana preveu ampliar la tecnologia a tots els centres de producció. L'objectiu és arribar als 350.000 metres quadrats en els centres de Barcelona, Bilbao, Madrid, València, Saragossa, Buenos Aires, Brussel·les, Toronto, Bogotà, Nova York, Miami, Ciutat de Mèxic, Lima i Lisboa.

Les innovacions que impulsa Mediapro formen part del pla estratègic de la companyia i crearà quatre centres de producció virtuals que combinaran l'última tecnologia LED amb croma. La innovació audiovisual permet combinar entorns, paisatges i objectes reals amb d'altres creats digitalment.

Una revolució audiovisual

La nova tecnologia permet recrear en un mateix plató una gran quantitat d'escenaris i situacions amb un grau alt de realisme sense desplaçaments i sense necessitats de llargs i complexos processos de postproducció. La producció virtual permet més control creatiu per part dels directors, realitzadors, directors d'art i de fotografia perquè sempre poden veure el resultat final.

A més d'aquests avantatges creatius i econòmics, s'estima que es una dinàmica de treball més sostenible. És evident que es redueix les emissions de CO₂ en comparació amb un rodatge convencional.

El soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, en el plató virtual que han preparat per la fira ISE
El soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, en el plató virtual que han preparat per la fira ISE. Guillem Roset / ACN

El soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, ha explicat que la innovació que han presentat a l'ISE serà una de les properes "revolucions audiovisuals". Segons ha dit a l'ACN, afectarà continguts com programes de televisió, sèries, pel·lícules o publicitat.

Benet ha dit que els actuals platós amb croma aporten imatges molt "planes" i "estàtiques". "Aquí el que estem parlant és la creació d'entorns absolutament virtuals que a través de pantalles LED o del mateix croma reprodueixen la realitat exactament amb el sentit de l'acció del que està passant", ha comentat.

L'empresari català ha explicat que s'utilitzen algoritmes informàtics perquè la càmera i la realitat virtual funcionin com si estiguessis fent un exterior. Sosté que aquests platós virtuals faciliten la feina als equips perquè redueixen els desplaçaments. I que "a l'actor li és igual si està en un entorn virtual que un real".

¿Te ha resultado interesante esta noticia?