La interrupció del servei de tren a l'Aeroport sorprèn i desconcerta els usuaris
Els passatgers que volen anar a Barcelona són derivats a l'L9 per fer transbord a les estacions de l'Hospitalet. Renfe reivindica que el pla alternatiu per carretera "està funcionant amb normalitat" tot i les queixes dels usuaris de Viladecans i el Prat de Llobregat que es veuen obligats a passar per Gavà

ACN
Barcelona-
L'estació de tren de l'aeroport del Prat està tancada des d'aquest dijous i fins dissabte. El motiu és la interrupció de les línies R2, R2 Nord i R2 Sud en el tram entre Barcelona-Sants i Gavà, arran de l'execució de les obres d'accés a la infraestructura. Davant aquesta situació, els milers de passatgers que cada dia arriben o tornen del Prat amb tren s'han vist obligats a buscar alternatives.
En el cas d'aquells que acaben d'aterrar i volen anar al centre de Barcelona amb Rodalies, un equip d'informadors els redirigeix a la parada de metro de l'L9 per fer transbord després a les estacions de Torrassa o Collblanc, a l'Hospitalet. Pràcticament tots els passatgers que arriben desconeixen que aquest dijous el servei està interromput. Un equip d'informadors subcontractats per Renfe els ofereixen un bitllet senzill gratuït per utilitzar el metro.
La majoria de passatgers entomen la notícia sorpresos i desconcertats. Alguns dels entrevistats han arribat a l'estació de Rodalies amb intenció d'agafar el tren fins a Sants per continuar el seu viatge amb un AVE fins a Girona, Figueres o Saragossa. Sigui quin sigui el destí, assimilar l'itinerari que han de fer ara en metro els causa certa "confusió" i "decepció", ha dit un passatger procedent d'Anglaterra.
D'altra banda, la Carolina és una passatgera que ha explicat que temia per perdre el tren AVE i assegurava que hauria preferit saber-ho abans per haver pogut valorar agafar un taxi quan ha aterrat. I és que els passatgers del Prat que volen utilitzar Rodalies no reben cap informació sobre la interrupció del servei fins que arriben a l'estació, després d'haver caminat aproximadament deu minuts. L'Anna, de Mataró, ha estat menys comprensiva: assegura que diàriament pateix modificacions: "Quan no són obres, són averies".
Pel que fa als viatgers procedents de Barcelona que volen agafar un tren a Sants per arribar a l'aeroport, un equip d'informadors els fa saber que el servei està interromput i que disposen d'alternatives en bus o metro. Igual que a l'aeroport, a Sants tampoc hi ha cartells informant de la interrupció puntual del servei i tot es canalitza a través de personal uniformat amb armilles fluorescents.
Renfe defensa el pla per carretera
El president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat que el pla alternatiu per carretera "està funcionant amb normalitat". "El primer dia sempre requereix ajustament d'autobusos i de circulació", ha dit. "A més, estem en dates significatives a nivell de mobilitat", ha afegit. El pla ofereix autobusos llançadora entre Zona Universitària/Palau Reial i Gavà. Amb tot, els usuaris de Viladecans i el Prat de Llobregat s'han mostrat contrariats i han manifestat queixes pel fet d'haver d'anar en autobusos directes fins a Gavà per després retrocedir per anar a aquests dos municipis en autobusos que tornen a la capital catalana fent totes les parades, ja que des de Barcelona no surt cap que faci aquestes parades.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't.