Este artículo se publicó hace 2 años.
EconomiaInterior adjudica a Ferrovial la gestió del 112 per als propers dos anys amb possibilitat d'una pròrroga de dos més
L'adjudicació arriba en un moment de mobilitzacions de la plantilla, que reclama la internalització del servei. De fet, el Departament d'Interior ha posat en marxa una comissió per estudiar-la, però el canvi del model de gestió no arribaria mai abans del 2024. Segons els treballadors, l'actual contracte genera un sobrecost de 7 milions per a l'administració
ACN / Públic
Barcelona-
El Departament d'Interior ha adjudicat a Ferrovial la gestió del telèfon d'emergències 112 per als propers dos anys amb possibilitat d'una pròrroga de dos més. El procediment ara està en període d'al·legacions i es formalitzarà un cop passats els terminis, avals i controls corresponents, han explicat a l'ACN fonts d'Interior.
L'adjudicació arriba en un moment de mobilitzacions de la plantilla del servei, que en reclama la internalització. De fet, Interior ha impulsat una comissió que l'estudiarà, les conclusions de la qual s'haurien de tenir durant aquest any. En qualsevol cas, la gestió pública no arribaria mai abans del 2024, després de la nova adjudicació del 112.
El nou contracte estarà operatiu l'1 d'abril. Ferrovial ja estava gestionant el servei de forma provisional després que l'anterior adjudicatari entrés en concurs de creditors i Interior hagués de rescindir el seu contracte al maig per poder garantir el servei. El nou concurs, al qual s'hi han presentat tres ofertes, preveu un increment salarial del 9% de mitjana. Ferrovial s'ha imposat a dues ofertes més (Atento Teleservicios i Ilunion Emergencias) perquè ha obtingut la puntuació més alta en les ofertes tècnica i econòmica.
Increment salarial del 9%
En el procés de preparació del nou contracte, el Departament d’Interior va introduir millores en les condicions de treball que es van aplicar de forma immediata i venen incorporades en les condicions del nou plec. Aquestes millores inclouen un increment salarial del 9% provinent de l’augment del complement d’emergències i actualització en base a l’augment de l’IPC dels plusos d’emergències i de comandament, a banda d’una clàusula per evitar endarreriments en el cobrament dels salaris i una millora en el suport psicosocial i en formació dels operadors i operadores.De fet, el pressupost per al 2022 inclou un increment de 2,17 milions de la partida del contracte del servei d'atenció de trucades del 112, tenint en compte la previsió d'increment en el nombre de trucades, entre altres coses per la integració de trucades de la Guàrdia Urbana de Barcelona o dels Bombers de Barcelona.
Els treballadors del 112, que han acumulat mesos de vaga, han denunciat la precarietat del servei i han manifestat que l'externalització durant dos anys suposa un sobrecost per a l'administració d'uns 7 milions.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..