Este artículo se publicó hace 3 años.

Entrevista a Carla Simón"Al camp s'arrossega un model feudal"

"Al camp s'arrossega un model feudal"
La cineasta Carla Simón. Avalon

Madrid-

Publicidad

Ver vídeo

'Alcarràs'
Publicidad

'Alcarràs' presenta un model de propietat i de treball gairebé medieval. Tan enrere ens quedem?

Això que la terra és de qui la treballa…

Publicidad

L'agricultura en família s'acaba?

"Entre cent agricultors potser n'hi havia un que tenia un discurs positiu"

La pel·lícula retrata uns resistents. El sector ha protagonitzat protestes recents.

"S'ha regulat el preu de les mascaretes, per què no es pot regular el preu d'un quilo de préssecs?"

Per què creieu que s'ha permès arribar a aquesta situació?

Ara que diu política, va imaginar-se que d'una història tan íntima en sorgiria una pel·lícula tan política?

"Des del que és íntim es pot parlar del que és polític d'una manera molt potent"

Publicidad

Aquesta família es desintegrarà quan s'allunyin d'aquesta terra?

En aquest procés d'entendre els personatges, els actors, que són naturals, l'han ajudat?

Publicidad

Tornant a la família, vostè ha fet dos llargmetratges i tots dos són la família, per què?

Ha fet la pel·lícula amb dones caps d'equip. Dono per fet que eren les millors professionals per a aquesta pel·lícula, però hi ha quelcom també de reivindicatiu?

Publicidad

Ha guanyat l'Ós d'Or a Berlín. Sembla que sí, que és el temps de la revolució de les dones al cinema, és el moment que les dones cineastes ja no es conformin amb petits pressupost i siguin més ambicioses?

Més enllà de la família, la pel·lícula també fa una mica de crida a l'entesa, a la convivència i al diàleg en aquesta nova època?

Begoña Piña

Redactora-crítica de cine en Público. Hoy escribe en Librújula, Archiletras, Best Movie y La Gran Ilusión. Periodista, ha publicado en Diario 16, La Vanguardia, Fotogramas, Caimán. Cuadernos de cine... Premio Comunicación Alfonso Sánchez 2018 de la Academia de Cine y Mención a la Labor Periodística en el Zinemaldia 2024 del Festival de San Sebastián.

Comentaris dels nostres subscriptors