Entra en servei la nova línia de tren RL4 entre Lleida i Terrassa que substitueix l'R12 de Rodalies
El nombre de freqüències passa de tres a cinc els dies laborables i serà de quatre els caps de setmana. El servei l'operarà Renfe durant el 2025, amb la previsió que passi a FGC posteriorment
ACN
Lleida-
El Govern ha inaugurat aquest diumenge la nova línia de tren RL4, que connecta les estacions de Lleida-Pirineus i Terrassa-Estació del Nord. El servei, que durant el primer any operarà Rodalies, substitueix íntegrament l'actual R12 entre Lleida i l'Hospitalet de Llobregat, la qual fins ara feia tres trajectes diaris per sentit. Així, la nova línia amplia el servei i passa a oferir cinc expedicions per sentit els dies feiners i quatre els caps de setmana i dies festius.
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha afirmat que l'augment de freqüències de la nova línia suposa una "millora pel territori", i ha afegit que "és un pas més" cap a la millora del sistema de transport públic del país. Paneque ha encapçalat el viatge inaugural de la nova línia, acompanyada de la directora de Transports i Mobilitat, Susi López; el director de Rodalies, Antonio Carmona; el gerent de FGC Rail, Ramon Vall, i l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, a més d'altres autoritats i alcaldes de municipis per on circula la nova línia.
Inicialment la previsió és que la línia arribés fins a Manresa, però finalment s'ha fet fins a Terrassa, cosa que segons la consellera ofereix un "ampli ventall de connexions" pel que fa als diferents transports i destins dels usuaris. "Més operativitat, més freqüències i, per tant, millora d'un servei de connectivitat i un servei pel territori", ha assegurat.
De la seva banda, l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha dit que la posada en marxa de la línia és "un salt endavant" cap a la millora de la mobilitat al territori, una mobilitat, que segons ha afirmat, és "clau" perquè Ponent sigui competitiu en l'àmbit econòmic i social. Larrosa, però, ha afegit que per "acabar d'arrodonir el model de Rodalies", cal que el Govern segueixi treballant en la línia de les Borges Blanques que va fins al camp de Tarragona i, en especial, en la línia cap a Monsó, a l'Aragó.
Mateix temps de trajecte
Tot i l'ampliació de freqüències, no canvia el temps que dura el trajecte, que segueix sent d'unes dues hores i quart entre Lleida i Terrassa. La continuïtat dels viatgers entre Terrassa i l'Hospitalet de Llobregat es realitzarà mitjançant transbordament a la línia R4 de Rodalies a Terrassa o en el mateix tren, segons cada cas. En sentit contrari, Terrassa serà l'estació d'intercanvi des de l'R4 a l'RL4 per a trajectes fins a Lleida. Renfe operarà la línia durant l'any 2025 i després està previst que la gestió l'assumeixi Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
La posada en funcionament de la nova línia RL4 suposa també una millora per a la línia RL3, que va entrar en servei el passat 8 de febrer i que uneix Lleida i Cervera. El servei passa d'oferir deu circulacions diàries per sentit a onze. En els primers deu mesos de la línia, fins al 30 de novembre, el nombre de viatgers ha augmentat un 16,8% respecte al mateix període de l'any 2023.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..