Este artículo se publicó hace 2 años.

entrevista a marta vergonyós, directora de la bonne

"En la cultura, el model androcèntric no serveix perquè només explica una part del món esbiaixada i opressora"

La directora de la Bonne, Marta Vergonyós, en un acte.
La directora de la Bonne, Marta Vergonyós, en un acte. Pepa Vives / Cedida

Emma Pons Valls

Barcelona-

Publicidad

"Cultivem un altre imaginari a través de creacions artístiques"

Publicidad

En quin moment arriben aquestes efemèrides per la Bonne?

"La Bonne sempre es queda en aquest estat de perillositat, no saps mai si li renovaran el conveni o no"

Publicidad

Com va deixar de ser un espai per a les dones i com es va recuperar?

Que no renovin el conveni és una opció?

La Diputació no es posa el centre a favor?

De quina manera ho porteu a la pràctica?

De quina manera està present a dia d'avui la tasca de la Francesca Bonnemaison?

"Els feminismes imaginen el món d'una altra manera"

Publicidad

Aquest any heu engegat nous projectes, com el Premi de Poesia Francesca Bonnemaison.

Ha canviat la feina del centre en 20 anys?

"Fa 20 anys el feminisme no s'entenia com una potencialitat vinculada a la creació"

Publicidad

Des del 2018 el feminisme s'ha tornat molt més majoritari, com ho valoreu?

En aquest temps heu detectat més interès pel centre?

"Un projecte que podia semblar una excentricitat, ara ja no s'ha ni de justificar"

No és així?

Publicidad

Què aporta el fet que Carla Simón o Rosalía hagin tingut un èxit mundial?

Per què és important tenir un espai només per a dones creadores?

Com ha aconseguit el feminisme permear en la cultura?

"S'ha fet evident que el món de la cultura no és un lloc on no hi ha sexe, raça ni classe"

Publicidad

I més enllà de les xifres?

Quines són les principals fites aconseguides en aquests 20 anys?

Com encareu el futur?

Comentaris dels nostres subscriptors