Este artículo se publicó hace 2 años.

"Crec que hi ha un moment de la vida en què tot seria millor amb 10 anys menys"

L'escriptora Empar Moliner. Arduino Vannucchi / Cedida

Barcelona-

Publicidad
Click to enlarge
A fallback.
Publicidad

La protagonista s'adona que de la menopausa se n'ha escrit molt poc i que el model de dona que circula és el de la dona forta que pot amb tot.

Publicidad

Qui parla al lector és la Remei, la protagonista, una supervivent una mica aranya per dir-ho amb les seves paraules.

Publicidad

Tornant al tema de la menopausa, la Remei en fa broma. Fins i tot rodolins: "Als cinquanta et pixes si tusses o rius encara que et matis a hipopressius".

Publicidad

A 'Benvolguda' també ha volgut parlar d'un tipus de maternitat i de què passa quan "els cadells es fan grans".

"Amb la maternitat de cop veus els nens del món i que un nen pateixi et resulta insuportable"

Un altre tema present és el valor de l'amistat. I pel que afirma als agraïments el grupet de la porta de l'escola és força autobiogràfic, oi?

Situa el clímax de la novel·la el dia de Sant Jordi, però la Remei treu ferro i se'n fum força d'això de les llistes dels més venuts, la gimcana de les signatures dels autors...

Publicidad

Sense esventrar la trama, però hi ha un moment que la seva protagonista es diu "Dos artistes no poden viure junts amb fills sense que un dels dos deixi de ser-ne".

'Benvolguda' la va escriure durant la pandèmia? Com li va anar el confinament?

Lídia Penelo

Redactora de Públic. Escribe sobre temas de cultura, especialmente sobre libros y con perspectiva de género. Estudió filología catalana en la Universitat de Girona y periodismo en la Universitat Pompeu Fabra. Tiene experiencia en el mundo editorial, en radio y televisión. Responsable de comunicación del Museu de l’Art Prohibit, el primer museo del mundo dedicado a exponer obras de arte censuradas. Redactora de Públic. Escriu sobre temes de cultura, en especial sobre llibres i amb perspectiva de gènere. Va estudiar filologia catalana a la Universitat de Girona i periodisme a la Universitat Pompeu Fabra. Té experiència al món editorial, en ràdio i televisió. Responsable de comunicació del Museu de l’Art Prohibit, el primer museu del món dedicat a exposar obres d’art censurades.

Comentaris dels nostres subscriptors