Una de cada tres consultes al Servei Telemàtic d'Atenció a la Víctima del Delicte són per violència de gènere
El segon motiu més freqüent de sol·licitud l'any 2022 són els delictes contra la propietat, seguit de les agressions sexuals. Un 68% dels usuaris són dones de nacionalitat espanyola i d'entre 18 i 50 anys en el 55% dels casos
ACN / Públic
Barcelona-
Gairebé un terç de les consultes al Servei Telemàtic d'Atenció a la Víctima del Delicte (SIOVD) estan relacionades amb delictes de violència de gènere. En concret, el 30% de les sol·licituds rebudes el 2022 són en aquest àmbit.
El segon motiu més freqüent de consultes al servei són els delictes contra la propietat, amb un 18% de les consultes. Segueixen les agressions sexuals (8,32%), la violència domèstica (7,74%), les agressions físiques (5,59%), les estafes (5,53%) i les amenaces (2,62%).
Durant el 2022 aquest servei va rebre 4.279 consultes, de les quals 3.738 eren trucades i 541, correus electrònics, segons el balanç publicat per aquest servei. Un 68% dels usuaris del servei són dones de nacionalitat espanyola i d'entre 18 i 50 anys en el 55% dels casos.
La majoria de les consultes són per saber a quins serveis d'assistència o de suport es poden adreçar les víctimes. De fet, un 54% (2.026) de les persones que truquen volen informar-se sobre quin centre sanitari han d'anar, quina és la comissaria de policia més propera o quins són els serveis socials que tenen a l'abast.
Amb un 26% de les consultes segueixen les persones que recorren a aquest servei volen saber on interposar una denúncia. La informació relativa als serveis d'orientació jurídica equival al 5% del total de les sol·licituds, les peticions de dades de contacte dels òrgans judicials al 5,3%, i les consultes relacionades amb l'assessorament i la defensa jurídica dels procediments judicials que els usuaris tenen en curs, al 4,7%.
Més necessitat de suport emocional
Del balanç també destaca el nombre de persones que han requerit suport emocional i acompanyament psicològic durant l'any 2022. En concret, ha crescut un 4% respecte al balanç publicat l'any 2021, arribant a les 565 peticions de suport emocional, un 15% del total de sol·licituds rebudes. El 82% de les persones que reben aquesta mena de suport són dones.
El servei d'atenció
El Servei Telemàtic d'Atenció a la Víctima del Delicte atén de manera gratuïta de dilluns a divendres de 8 a 22 en sis llengües. S'ha adjudicat a la Creu Roja des del centre de coordinació de Barcelona, i complementa la tasca que fan les sis oficines d'atenció a la víctima del delicte del Departament de Justícia, Drets i Memòria.
Comentaris dels nostres subscriptors
Vols comentar-ho?Per veure els comentaris dels nostres subscriptors, inicia sessió o registra't..