barcelona
L'Ajuntament de Barcelona ha tramitat aquest dimecres en comissió la modificació de l'ordenança de circulació de vianants i vehicles que, entre altres, obligarà els conductors de patinet a anar amb casc. Segons ha avançat la tinent d'alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, la previsió és que la norma entri en vigor a partir de l'1 de febrer del 2025, unes setmanes després que s'aprovi al plenari d'aquest mes de novembre.
Un cop resoltes les al·legacions presentades, l'executiu municipal ha presentat a la Comissió d'Urbanisme i Mobilitat la proposta per modificar l'actual ordenança, que es va actualitzar per darrera vegada l'any 2017. La proposta actual del govern socialista compta amb el suport de Barcelona En Comú i ERC, mentre el PP s'ha abstingut i TriasxBCN i Vox han votat en contra.
Amb prou suports garantits, la proposta per modificar l'ordenança s'aprovarà definitivament al plenari d'aquest mes de novembre i el govern municipal ja preveu un calendari de treball per poder fer una campanya informativa. "Ens permetrà ordenar la mobilitat a Barcelona i millorar la convivència entre les maneres de desplaçar-se a la ciutat", ha dit a la comissió Bonet, que ha agraït els canvis proposats per BComú i ERC.
Des dels Comuns, Guille López ha destacat que s'hagin incorporat peticions a favor de la mobilitat sostenible, mentre Rosa Suriñach d'ERC ha dit que veuen l'oportunitat de "blindar" que el vianant sigui el més protegit. TriasxBCN considera que el redactat proposat pel govern era "poc ambiciós" i deixava fora propostes fetes des de Junts, com ara que el casc també fos obligatori per a les bicicletes. El PP també parla de poca ambició i no comparteix alguns dels punts proposats.
Els principals punts
Un cop entri en vigor el text, l'Ajuntament farà una campanya informativa i podrà començar a sancionar els conductors de patinet que no portin casc. D'altra banda, els patinets també hauran de comptar amb els elements de seguretat com ara llums del davant i de darrere. Sobre per on poden circular i a quina velocitat, el redactat proposat clarifica que els vehicles de mobilitat personal (VMP) no podran circular en cap cas per vorera, ni tampoc en alguns trams de calçada, on tindran limitacions.
La nova Ordenança de circulació preservarà les voreres per als vianants, regularà amb més detall els vehicles de mobilitat personal (VMP) i afegirà noves restriccions d'estacionament de motos a les voreres.
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) November 18, 2024
Te n'expliquem les novetats principals 👇🏼https://t.co/yNfCxq3P1n pic.twitter.com/7CHUKf0hI7
D'altra banda, el text planteja prohibir de forma generalitzada l'ús de voreres per a bicicletes, independentment de l'amplada, però amb algunes excepcions, com demanaven Comuns i ERC. Així, sí que podran circular per vorera menors de 14 anys i adults amb cadireta o remolc quan no hi hagi carril bici. Alhora, es regula la ciclologística, és a dir, el repartiment de mercaderies en bicicleta. El govern també planteja limitar l'estacionament de motos en zones com entorns escolars o hospitalaris.
¿Te ha resultado interesante esta noticia?
Comentarios
<% if(canWriteComments) { %> <% } %>Comentarios:
<% if(_.allKeys(comments).length > 0) { %> <% _.each(comments, function(comment) { %>-
<% if(comment.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= comment.user.firstLetter %>
<% } %>
<%= comment.user.username %>
<%= comment.published %>
<%= comment.dateTime %>
<%= comment.text %>
Responder
<% if(_.allKeys(comment.children.models).length > 0) { %>
<% }); %>
<% } else { %>
- No hay comentarios para esta noticia.
<% } %>
Mostrar más comentarios<% _.each(comment.children.models, function(children) { %> <% children = children.toJSON() %>-
<% if(children.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= children.user.firstLetter %>
<% } %>
<% if(children.parent.id != comment.id) { %>
en respuesta a <%= children.parent.username %>
<% } %>
<%= children.user.username %>
<%= children.published %>
<%= children.dateTime %>
<%= children.text %>
Responder
<% }); %>
<% } %> <% if(canWriteComments) { %> <% } %>