Cargando...

Es mantenen els retards en el segon dia del tall ferroviari entre Tarragona i Barcelona

Usuaris de la línia de l'R2 Sud al Baix Penedès i el Garraf denuncien el col·lapse dels trens perquè hi ha més viatgers procedents de Tarragona que arriben a Sant Vicenç de Calders en bus degut a les obres del túnel de Roda de Berà

Publicidad

L'andana de l'estació de Cubelles plena de gom a gom de passatgers que esperen el tren de les 7.44h de l'R2 Sud. — Gemma Sánchez Bonel / ACN

barcelona,

Segon dia del tall ferroviari per les obres del túnel de Roda de Berà, a Tarragona, i segueixen les complicacions i els retards a les línies afectades. El regional que sortia a les 7:25 hores de Sant Vicenç de Calders, que havia d'arribar a les 8:10 hores, finalment, el comboi ha fet parada a l'estació de Sants 35 minuts més tard del previst. "Estàvem molt maltractats i ara ho estem una mica més, la situació és límit", ha criticat un usuari en declaracions a l'ACN, qui ha passat de tardar una hora fins a dues i quart per arribar a la capital catalana.

Publicidad

El tall del túnel de Roda de Berà, en el marc de les obres del Corredor del Mediterrani, durarà cinc mesos i ja està tenint un impacte sense precedents sobre els usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre: fins a 15.000 persones que agafen cada dia les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 veuen interrompuda la seva mobilitat. En aquest sentit, Renfe ha posat un marxa un pla alternatiu amb autobusos: fins a principis de març, els passatgers d'aquestes línies hauran de fer el trajecte per carretera en el tram entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. 

Click to enlarge
A fallback.

La primera jornada va transcorrer sense grans complicacions, tot i la confusió i desconcert dels usuaris a primera hora. La plataforma  Dignitat a les Vies ho atribueix a una reducció en el nombre d'usuaris habituals que fan aquest trajecte. "De Tarragona han sortit quatre busos plens, quan normalment els tres trens d'hora punta van en composició doble i gent asseguda a terra", ha relatat Anna Gómez, una de les portaveus. L'entitat avisa que si el volum d'usuaris fos l'habitual "hauria estat un gran caos". 

L'R2 Sud al Penedès i Garraf, col·lapsada

Una de les línies que pateix les conseqüències del tall és l'R2 Sud al Baix Penedès i el Garraf. Els usuaris que fan el trajecte entre l'estació de Sant Vicenç de Calders i Barcelona denuncien el col·lapse dels trens perquè hi ha més viatgers procedents de Tarragona que arriben a Sant Vicenç de Calders per anar a la capital catalana. "Ahir va ser un desastre total", afirma un usuari a Cubelles, que assegura que el tall ferroviari a Roda de Berà està portant la línia al límit.

Publicidad

La percepció és que els trens van més plens perquè hi ha viatgers procedents de Tarragona que arriben a Sant Vicenç en bus i pugen al Rodalies en comptes d'esperar el servei regional semi-directe a Barcelona. Altres usuaris relaten que abans de l'estiu ja es va constatar una ocupació molt elevada, amb trens plens a vessar quan encara hi ha una desena de parades i més de 40 minuts fins arribar a Barcelona.

Diversos usuaris relaten que fa aproximadament cinc mesos que ha crescut el nombre de passatgers i lamenten que molts matins els trens són de composició curta o d'un sol pis, de manera que pràcticament no poden encabir tot el passatge a partir de Cunit i Cubelles.

Publicidad

Entre els usuaris consultats, a part de demanar més freqüència, en diversos casos reclamen a la Generalitat la creació d'una línia de bus exprés que uneixi Cubelles amb el centre de Barcelona. Reclamen un tracte igual que els veïns de Vilanova, Sant Pere de Ribes o Sitges, on sí que existeixen línies de bus directe amb la capital catalana.

Publicidad