Cargando...

SERVEI PÚBLIC Els taxistes de Barcelona posen fi a la vaga

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, proposa que les administracions autonòmiques s'acullin a un nou marc normatiu que preveu tenir enllestit el mes de setembre i que les hauria d'habilitar per regular la concessió de llicències de lloguer de vehicles amb conductor (VTC), tot i que podrien traspassar aquesta responsabilitat als ajuntaments.

Publicidad

Els taxistes de Barcelona voten per posar fi a la vaga / EFE Enric Fontcuberta

BARCELONA, Actualizado:

Els taxistes de Barcelona han decidit posar fi a la vaga que mantenien des de dimecres passat i reprendre el servei a partir de les 3 de la matinada d'aquest dijous.

Publicidad

Entenen aquest retorn com una treva, donada al ministeri de Foment, que duraria fins al mes de setembre. Concedeixen un vot de "confiança"  en forma de "parada tècnica" però no definitiva en les mobilitzacions.

Click to enlarge
A fallback.

Regulació en mans de les administracions autonòmiques

Els taxistes de Barcelona, així com els de Madrid i altres ciutats de l'Estat, han donat aquest pas després  de saber que el ministre de Foment, José Luis Ábalos, havia proposat que les administracions  autonòmiques s'acollissin a un nou marc normatiu que preveu tenir llest al mes de setembre i que les hauria d'habilitar per regular la concessió de llicències de lloguer de vehicles amb conductor (VTC). Les administracions autonòmiques que no ho desitgin, però, seguiran sota el marc estatal.

Ábalos ha manifestat la seva confiança en que aquestes decisions servirien per a la desconvocatòria de les mobilitzacions dels taxistes i ha indicat que les dues propostes van ser expressades als dirigents de les associacions de taxistes dilluns passat i a la patronal dels VTC aquest dimarts.

Publicidad

Amb aquest nou marc, els governs autonòmics podran a la vegada traslladar als ajuntaments la responsabilitat de regular el sector del taxi.

En aquest sentit, ha explicat que quan van sorgir els VTC, a  finals dels anys noranta, l'Estat va assumir la competència perquè s'ignorava la destinació a la quals els passatgers volien desplaçar-se amb un conductor, però que el temps ha demostrat que és l'àmbit municipal en la gran majoria dels casos, igual que per al taxi.

Publicidad

La forma jurídica del marc jurídic al que es podran acollir les comunitats serà un decret-llei que modificarà la Llei de Transports, han indicat a l'agència EFE fonts del ministeri de Foment. 

Respecte al grup de treball que estudiarà de forma global tot el sector, Ábalos ha avançat que es fixa un termini de tres mesos per a les seves conclusions i que no només atendrà a la prestació del servei, sinó a altres assumptes d'interès com la fiscalitat i les noves tecnologies.

Publicidad

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, ha dit després de la reunió que "fins a setembre no hi haurà una proposta suficientment concreta com per validar-la" i saber "si serà útil o no".

Publicidad