Es desencalla el tramvia del Camp de Tarragona, que començarà a circular el 2026
El Departament de Territori ha cedit a les peticions de l'Ajuntament de Salou, que reclamava el pagament de 14 milions i que el nou sistema de transport no tingués catenària aèria al seu pas pel centre de la ciutat
Publicidad
Cambrils,
Les obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona, que ha d'unir els municipis de Cambrils i Vila-seca, començaran l'any vinent, i si tot va bé, el TramCamp començarà a circular el 2026. El projecte es trobava encallat per l'Ajuntament de Salou, que reclamava a l'Executiu català el pagament de 14 milions, per un decret del Govern del 1989 arran de la creació del Consorci Recreatiu i Turístic (CRT), i que el nou sistema de transport no tingués catenària aèria al seu pas pel centre de la ciutat. Finalment, el Govern ha cedit a les peticions del consistori i el projecte tira endavant.
Publicidad
La primera fase del TramCamp tindrà catorze quilòmetres i catorze estacions. D'aquestes, tres seran d'intercanvi, ja que enllaçaran amb la xarxa ferroviària de Renfe. Es traca de la de Cambrils Nord -que es posarà en funcionament una mica més tard que la resta-, la de Salou – PortAventura i la de Vila-seca. En una segona fase, amb la unió entre Reus i Tarragona per Vila-seca, també es connectarà amb l'aeroport i amb la nova Estació Intermodal del Camp de Tarragona que està prevista en terme vila-secà.
Sense catenària a les zones més poblades
El tramvia funcionarà sense catenària a les zones més densament poblades, per la qual cosa els combois tindran bateries per circular de manera autònoma en trams com a màxim al voltant d'un quilòmetre. Aquest ha estat un dels cavalls de batalla de l'Ajuntament de Salou i que Granados ha donat per resolt. Això, el del pagament dels 14 milions i la supressió d'unes voreres "de 25 centímetres" d'alçada s'han desencallat en una reunió que l'alcalde va tenir dimarts amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i dimecres amb la mateixa consellera de Territori, Silvia Paneque.
Aquestes modificacions, tal com ha a dit Paneque, obligaran a fer "un projecte complementari" al d'aquesta primera fase. La responsable de Territori ha afirmat que la licitació de la construcció serà a finals d'enguany i que les obres començaran el 2025. El cost de la primera fase és de 150 milions. On ja s'ha començat a treballar és a Cambrils, en concret en la desafectació de dos passos a nivell, tal com ha indicat l'alcalde de la ciutat, Alfredo Clúa.