Més de 200 estibadors, uns 270 segons els Mossos d'Esquadra, uns 500 segons els manifestants s'han concentrat aquest dimarts davant del Palau de Congressos de Catalunya, on el president del Govern central, Mariano Rajoy, inaugura un acte sobre infraestructures organitzat pel Ministeri de Foment. En la sessió, Rajoy ha abordat el nou pla de Rodalies 2017-2025 que preveu una inversió de gairebé 3.900 milions d'euros, dels quals 1.882 es destinaran a aquesta legislatura.
Els manifestants han encès bengales i tirat petards mentre cridaven "ni un pas enrere" en les seves reivindicacions sobre la reforma de l'estiba. En declaracions als mitjans, un representant del comitè d'empresa dels estibadors del Port de Barcelona, Albert Gil, ha dit que esperen superar les discrepàncies que tenen amb el Govern sobre la reforma de l'estiba "negociant, pactant i dialogant".
Gil ha dit que hi ha una "realitat i uns drets laborals" que cal entendre i el decret llei es "s'extralimitava", pel que considera que cal canviar aquesta norma. A més, ha assegurat que el rebuig pel Congrés del reial decret llei de reforma de l'estiba la setmana passada, amb el qual es donava compte del compliment d'una sentència europea, "va ser un fort revés" i és una mostra que alguna cosa està canviant.
La patronal Anesco i els sindicats d'estibadors reprendran aquest dimecres les negociacions sobre els aspectes laborals de la reforma del sector que promou el Govern, després que la passada setmana les converses quedessin en via morta i amb les postures enfrontades.
Per facilitar l'acord, el Govern va ser el primer a presentar a la taula de negociació una proposta que planteja la "subrogació com a nous ocupadors" dels estibadors, i ofereix ajuts públics per abordar possibles excedents de personal mitjançant un pla de prejubilacions voluntàries a partir de 50 anys i amb el 70% del salari i el compromís d ' "elevar un eventual acord a un rang normatiu".
Per la seva banda, la patronal Anesco part de fer un ajust en la plantilla dels 6.150 estibadors per adequar "a les necessitats de cada port" i només preveu subrogacions a través de centres d'Ocupació Portuari que, si escau, formaran diverses empreses.
A més, planteja abordar una completa reestructuració de la forma de treball als ports, per flexibilitzar horaris i repartiment de tasques i reduir costos fins a un 30%.
¿Te ha resultado interesante esta noticia?
Comentarios
<% if(canWriteComments) { %> <% } %>Comentarios:
<% if(_.allKeys(comments).length > 0) { %> <% _.each(comments, function(comment) { %>-
<% if(comment.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= comment.user.firstLetter %>
<% } %>
<%= comment.user.username %>
<%= comment.published %>
<%= comment.dateTime %>
<%= comment.text %>
Responder
<% if(_.allKeys(comment.children.models).length > 0) { %>
<% }); %>
<% } else { %>
- No hay comentarios para esta noticia.
<% } %>
Mostrar más comentarios<% _.each(comment.children.models, function(children) { %> <% children = children.toJSON() %>-
<% if(children.user.image) { %>
<% } else { %>
<%= children.user.firstLetter %>
<% } %>
<% if(children.parent.id != comment.id) { %>
en respuesta a <%= children.parent.username %>
<% } %>
<%= children.user.username %>
<%= children.published %>
<%= children.dateTime %>
<%= children.text %>
Responder
<% }); %>
<% } %> <% if(canWriteComments) { %> <% } %>