Cargando...

Contingut Patrocinat

"El comerç t’espera"

Empresa i Treball posa en marxa una campanya que destaca els valors del comerç de proximitat i l’experiència de compra tradicional.

Imatge de la campanya del Govern per promocionar el comerç urbà. — Departament d’Empresa i Treball

Anar a comprar no és només anar a comprar. És passejar sense rumb pels carrers de pobles i ciutats, gaudir del sol a la cara, parlar amb el botiguer que sempre recorda el teu nom, enamorar-se perdudament d’un vestit en un aparador i entrar a emprovar-se’l, remenar, buscar, trobar. Sota el lema "El comerç t’espera", la Generalitat de Catalunya ha engegat una nova campanya institucional per promoure el comerç urbà i de proximitat, que realça els valors de l’experiència de compra tradicional.

15 M€ per a la transformació digital

A més, per tal d’impulsar i modernitzar el sector comercial, el departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, ha concedit subvencions de 15 milions d’euros provinents dels fons europeus Next Generation, per a la transformació digital. Els destinataris han estat persones autònomes, petites i mitjanes empreses titulars d’un establiment de comerç al detall i entitats associatives de comerç i associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.

9 M€ per al comerç, l’artesania i la moda

D’altra banda, el Govern de la Generalitat ha destinat enguany nou milions d’euros a promoure la competitivitat i la innovació del teixit comercial i donar suport a les empreses i professionals del sector de la moda i l’artesania. La injecció econòmica vol donar una empenta al sector per encarar els reptes de futur: fomentar la competitivitat del comerç català; la internacionalització de les marques catalanes de moda; la comercialització dels seus productes; la promoció de la sostenibilitat i la tecnologia aplicada a la indústria de la moda (fash-tech); i l’impuls del sector artesanal.