Este artículo se publicó hace 14 años.
Un hangar gegant per al Prat
L'aeroport de Barcelona té per fi un espai per fer el manteniment dels avions
L'aeroport de Barcelona compta des d'ahir amb una nova infraestructura que ajudarà a fer un pas més per situar el Prat en l'òrbita dels millors aeroports europeus. Es tracta d'un hangar de manteniment d'Iberia on es realitzaran tasques de reparació i les revisions periòdiques que han de passar els avions, i servirà per fomentar la incipient indústria aeronàutica catalana.
L'hangar, "tan gran com el Camp Nou" (té 24.000 metres quadrats), segons el president d'Iberia, Antonio Vázquez, té capacitat per acollir tots els models d'avions que hi ha actualment en funcionament. Hi ha espai per al model més gran del món, l'A-380.
La instal·lació pot contribuir a guanyar connexions intercontinentals
Després que s'obrissin les portes automàtiques de 25 metres d'alçada, un A-340 va entrar de manera simbòlica, ja que fins a finals de novembre no començarà l'activitat al nou hangar. Durant els primers mesos es realitzaran revisions a dos avions de grans dimensions de manera simultània. A mesura que la infraestructura i els treballadors adquireixin rodatge, es passarà a treballar amb tres avions.
La nova instal·lació estarà especialitzada en la realització de les revisions que han de passar les aeronaus cada 18 mesos i que requereixen fins a 6.000 hores de feina. Iberia té ara mateix contractes amb més de cent companyies aèries que podran disposar del nou hangar de Barcelona i està oberta a totes les aerolínies interessades. A més, des d'Iberia asseguren que fins i tot es transferiran avions des de l'hangar de Madrid al de Barcelona.
Amb aquesta nova instal·lació es posa "la primera pedra d'una incipient indústria aeronàutica a Catalunya", segons el president d'Iberia, una indústria que va ser present al territori però que es va deixar escapar i ara torna. L'hangar a l'aeroport crearà 200 llocs de treball directes, la gran majoria especialitzats i d'alta qualificació. Inicialment hi treballaran 60 persones, que ja han estat seleccionades i ara es troben passant un procés de formació interna.
Gran com el Camp Nou, podrà acollir tres avions de manera simultània
La meitat dels treballadors són noves contractacions i la resta, promocions internes d'Iberia i personal traslladat des d'altres centres. La inauguració de l'hangar ha coincidit en el temps amb el tancament del que tenia la companyia fins ara a l'aeroport de Son Sant Joan, a Palma. El president d'Iberia ha assegurat que "no hi ha relació causa-efecte" i ha defensat que l'hangar de Palma s'ha tancat "perquè és una instal·lació que ha quedat desfasada".
Després d'uns anys en els quals Iberia havia deixat de banda l'aeroport català, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va celebrar que Iberia torni a apostar per Barcelona.
L'hangar, que s'ha enllestit en poc més de dos anys, és un projecte conjunt d'Iberia i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, i ha tingut un cost total de 24 milions d'euros. Alguns dels presents a la inauguració es referien a l'edifici col·loquialment com "el gran somriure" per la seva forma el·líptica, única en aquest tipus d'infraestructures. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, el va posar com un exemple de "la nova arquitectura industrial. Però no s'aturen aquí les millores al Prat, ja que en les properes setmanes es donarà a conèixer l'ampliació del centre de càrrega.
Comentarios de nuestros suscriptores/as
¿Quieres comentar?Para ver los comentarios de nuestros suscriptores y suscriptoras, primero tienes que iniciar sesión o registrarte.